نوشته ها اهداف شما را جذب می کنند

پیاده کردن اهداف روی کاغذ یادداشت، به معنای تضمین دستیابی به آن¬ها نیست، بلکه شما را در مسیر لازم قرار داده و احتمال موفقیت شما را چندین برابر می¬کند.
نوشته ها اهداف شما را جذب می کنند

  

یکی از رایج­ترین عادات انسان­های موفق، نوشتن اهدافشان است. آمار و تحقیقات مربوطه نشان داده­است که افرادی که اهداف و خواسته­هایشان را نوشته و ثبت می­کنند، نسبت به افرادی که این کار را انجام نمی­دهند، موفقیت بسیار بیشتری در کسب خواسته­هایشان داشته­اند. پس شاید فاصله شما با اهدافتان، یک قلم و یک کاغذ یادداشت باشد. آنقدر تمام خواسته­هایتان را بنویسید تا شروع به داشتن احساس مالکیت نسبت به آن­ها کنید.

اما ...

 

 علت موفقیت بیشتر با نوشتن اهداف چیست؟

وقتی آنچه که برای آینده خود می­خواهید کاملا برایتان واضح و شفاف باشد، پیدا کردن راهکارهایی برای رسیدن به آن بسیار آسان­تر خواهد بود و همچنین باعث می­شود که تمرکز و حواس شما تنها روی موضوعات مهم و مسیر دلخواهتان متمرکز شده و سریع­تر به نتیجه مطلوب برسید. به همین دلیل ساده است که افرادی که دارای اهداف مشخصی هستند، به موفقیت بیشتری در زندگی دست می­یابند. در واقع این مورد آنقدر ساده است که احتمالا همه مردم فکر می­کنند برای خود اهدافی دارند؛ اما آنچه خیلی­ها هدف می­نامند، تنها امید و خواسته­هایی است که در ذهنشان دارند.

اما خواسته و آرزو و امید، هیچکدام انرژی و انگیزه و راهکاری که برای رسیدن به موفقیت نیاز است را ندارند. با نوشتن اهداف درواقع آن­ها را از فضای ذهنی خارج کرده و به دنیای اطرافتان وارد می­کنید و بعد می­توانید برای رسیدن به آن­ها برنامه­ریزی کنید. تنها با نوشتن اهداف روی یک کاغذ یادداشت، به مهارت اصلی موفقیت، یعنی پشتکار و تلاش منظم دست می­یابید. پیاده کردن اهداف روی کاغذ یادداشت، به معنای تضمین دستیابی به آن­ها نیست، بلکه شما را در مسیر لازم قرار داده و احتمال موفقیت شما را چندین برابر می­کند.

 

 علت اهمیت یادداشت کردن اهداف

درواقع برای شروع مسیر موفقیت، نوشتن اهداف مهم­ترین گامی است که می­توان برداشت. قبل از هرچیز با آوردن اهداف روی یک کاغذ یادداشت، به طور ناخودآگاه آن­ها را در ذهنتان مجسم می­کنید، و همچنین با دیدن این کاغذ یادداشت که حاوی تمام خواسته­های شما از زندگی است، احساس تعهدی نسبت به آن­ها در شما ایجاد خواهدشد. تعداد کمی از مردم دنیا واقعا موفق هستند و آرزوهایشان را زندگی می­کنند، احتمالا به این دلیل که تنها افراد کمی زمانی را برای یادداشت اهداف و خواسته­ هایشان اختصاص می­دهند.

هرچند نوشتن اهداف شما را در مسیر رسیدن به آن­ها قرار می­دهد، اما لازم است که مدام آن­ها را مرور کنید. فراموش نکنید که تمرکز بیشتر شما روی اهدافتان، احتمال دستیابی به آن­ها را افزایش می­دهد.

 

 چطور اهدافمان را بنویسیم؟

 فکر و نوشته­تان را مثبت کنید

یکی از مهم­ترین علت­های انتقال اهداف از ذهن به روی کاغذ یادداشت، تاثیر آن بر ضمیر ناخودآگاه است. ضمیر ناخودآگاه، قوی­ترین ابزار بدن ما برای پیشروی در کارهاست. درواقع هر چه که باور داشته باشیم را، چه خوب و چه بد، می­پذیرد و ما را برای رسیدن به این باور آماده می­کند. بنابراین اگر ذهنیت منفی نسبت به اهدافمان داشته باشیم، دستیابی به آن­ها تقریبا ناممکن است.

از طرفی همانطور که پیش­تر گفتیم، با یادداشت کردن اهداف به آن­ها جهت داده و برای عملی شدنشان برنامه­ریزی می­کنیم و آن­ها را از آرزو به برنامه­هایی قابل دسترس تبدیل می­کنیم.بنابراین با تفکر مثبت درباره اهدافمان و به همان شکل مثبت نوشتن آن­ها، به ضمیر ناخودآگاهمان دستور می­دهیم که این اهداف را پذیرفته و ما را برای آن­ها آماده کند.

 

 جزئیات، همه چیز است

اگر یک اتومبیل جدید می­خواهید، فقط در لیست اهدافتان ننویسید: اتومبیل جدید. از رنگ بدنه تا جنس و رنگ روکش صندلی­ها، از سیستم صوتی تا مصرف سوخت، حتی کوچک­ترین آیتم­هایی که دوست دارید اتومبیل شما داشته باشد را تصور کنید. با بیان جزئیات بیشتر، ضمیر ناخودآگاه شما با دقت بیشتری کار می­کند و در نهایت، نتیجه واضح­تر، دقیق­تر و مطلوب­تری به دست خواهیدآورد.

اگر شما بتوانید چشم­هایتان را ببندید و تصور کنید که اتومبیل موردنظرتان دقیقا و با کوچک­ترین جزئیات چه شکلی خواهدبود، اگر در ذهن خود کیفیت صندلی­ها را لمس کنید و از موسیقی که از سیستم صوتی پخش می­شود لذت ببرید، و اگر از امنیت و راحتی رانندگی با آن رضایت کامل را حس کنید، مطمئن باشید ضمیر ناخودآگاه شما، همه این تجربیات را باور خواهد کرد.

 

از فعل­های زمان حال استفاده کنید

ضمیر ناخودآگاه هیچ مقاومتی نسبت به قبول آنچه شما باور دارید ندارد. مثلا اگر بنویسید: " من در آینده فردی پولدار خواهم بود" ناخودآگاه شما این خواسته را به آینده موکول کرده و برای دستیابی به آن اقدامی نمی­کند. اما اگر خواسته­هایتان را به زمان حال بنویسید، به شکلی که انگار واقعی بوده و کاملا ملموس هستند، مثلا: "من پولدار هستم"، در این صورت ضمیر ناخودآگاه این گفته را باور کرده و فورا برای دستیابی به آن وارد عمل می­شود.

 

  اهدافتان را بارها بنویسید و تکرار کنید

یک بار نوشتن کافی نیست. زمانی انتقال اهداف از ذهن به یک کاغذ یادداشت تاثیر درستی دارد که بارها و بارها آن­ها را بازنویسی کنید. دوباره اهدافتان را به زبانی دیگر و هربار با جزییاتی دقیق­تر بنویسید. با نوشتن اهداف، آن­ا را به واقعیت نزدیک­تر می­کنید. پس همانطور که برای اهدافتان برنامه­ریزی می­کنید، مدام طبق برنامه­ها و طبق تغییرات ذهنی خود، لیست اهدافتان را گسترش داده و اصلاح کنید.

 

  اهدافتان را جلوی دید بگذارید

زمانی که اهداف را از ذهن به نوشته تبدیل می­کنید، اهمیت آن­ها افزایش یافته و برنامه­ریزی برای آن­ها جدی­تر خواهد شد. اما اگر این لیست اهداف، در تکه­ای کاغذ بی­اهمیت و دور از چشم شما نوشته شود، کم­کم دوباره اهمیت خود را از دست داده و جدیت و ارزش کافی را نخواهد داشت.پس آن­ها را جایی قرار دهید که حتی اگر تصمیم به چک کردنشان ندارید، باز هم جلوی دید شما باشند و به طور ناخودآگاه آن­ها را مرور کنید. امروزه خیلی از افراد برای برنامه­ریزی­های خود از تقویم­ها و اپلیکیشن­های مشابه آن استفاده می­کنند؛ اما راهکاری که همیشه در دسترس است همان راه ساده استفاده از قلم و کاغذ یادداشت است.

زمان نوشتن روی کاغذ می­توانیم به دور از هرگونه پیچیدگی اپلیکیشن­ها، احساساتمان را مستقیم و به راحتی بیان کرده و آن را با خط خودمان و به شیوه موردنظرمان بنویسیم. از این طریق، برای تکمیل و تغییر اهداف لیست، مجبوریم که دوباره آن­ها را بازنویسی کنیم و چه چیزی بهتر از تکرار اهدافمان، ما را به آن­ها نزدیک­تر می­کند؟

یکی از ابزارهای ساده و در عین حال به روز و کاربردی برای به کارگیری روش کاغذ یادداشت، رولر دیواری مدوس است که با قرار دادن یک رول کاغذ داخل آن، می­توانید یک دفترچه یادداشت دیواری را همیشه پیش رویتان داشته باشید.

با استفاده از رول کاغذ رولر دیواری مدوس، لیست اهداف شما همواره جلوی دیدتان است تا هم مدام به شما انگیزه داده و تعهدتان را گوشزد کند، و هم بتوانید به راحتی آن­ را بازنویسی کرده، ایده­های جدیدی به آن اضافه کرده، یا حتی برای هر هدف برنامه­ریزی کنید. رول­ کاغذ که دارای تنوع در متراژ و ابعاد گوناگونی بوده و از دو نوع کاغذ کرافت یا کاغذ سفید تشکیل شده، هم از لحاظ زیبایی بصری فضا کارآمد بوده، و هم بهترین گزینه برای القای خواسته­ها به ضمیر ناخودآگاه هستند.

 

     

 

رولر دیواری مدوس ، کم جا و به صرفه بوده و با نصبی ساده می­توانید با انواع قلم­ها و رنگ­های مختلف، اهدافتان را با الگویی انگیزه­بخش روی آن بنویسید. اجزای تشکیل دهنده رولر دیواری مدوس عبارتند از : ( یک سازه اصلی فلزی ، یک میله نگهدارنده رول ، یک تسمه جدا کننده ، یک رول کاغذ کرافت یا رول کاغذ سفید 80 گرمی ، شش عدد پیچ چهارسو و رول پلاک ، یک عدد ماژیک مشکی ، یک راهنمای نصب )

همچنین رولر دیواری مدوس نسبت به تخته وایت برد و تخته سیاه دارای ظاهری دکوراتیو و زیبا و با قیمت مناسب تری بوده و محیط کار یا زندگی شما را زشت نمیکند و همینطور به خاطر متراژ نسبتاً زیاد رول کاغذ، تا مدت زیادی ( بیشتر از یکسال ) نیاز به تهیه کاغذ نیز ندارد .

سفارش و خرید آنلاین از وب سایت ما : medosdesign.com
امور پشتیبانی و نمایندگی : ۶۱۱۳ ۵۳۳ ۰۹۹۰

 

 سخن آخر

هیچ محدودیت مالی یا مهارتی برای خواسته­ها و اهدافتان قائل نشوید. هرچه قدر که می­خواهید بلندپروازی کنید اما عقل و منطق را در نظر بگیرید و از خیال­پردازی­های ناممکن دست بکشید؛ چرا که تنها شما را ناامید کرده و مانع از دستیابی شما به اهداف زیبای ممکن می­شوند. به یاد داشته باشید این لیست، حاوی تمام خواسته­های شماست، پس برای آن به اندازه کافی ارزش قائل شوید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد