کاغذ کرافت، کاغذی ارگانیک !

کاغذ کرافت برای اولین بار در سال 1879 تولید شد. کرافت مشتقی از یک کلمه آلمانی به معنی «قدرت» است، که خود یکی از مزایای مهمی است که کاغذ کرافت را به انتخابی همیشگی تبدیل کرده است.
کاغذ کرافت، کاغذی ارگانیک !

  

فرقی نمی­‌کند که از صاحبین کسب­ وکار هستید یا یک فرد خانه­ دار، بدون شک طی انجام کارهای خود با محصولی سرو کار داشته­‌اید که شاید تا به حال آن­طور که باید قابلیت‌­های آن را بررسی نکرده‌­اید. کاغذ کرافت یکی از کاربردی­ترین متریال­‌های موجود در بازار جهانی است که با کمی دقت می‌­توان ردی از آن را تقریبا در گوشه‌­ای از تمام صنایع پیدا کرد.

شما هم اگر به­ دنبال منابع جدیدی هستید تا عملکرد و روال‌ کسب‌وکار خود را بهبود بخشیده و عنصری جدید و جذاب را به مخاطبین، مشتریان و یا حتی کارمندان خود ارائه دهید، کاغذ کرافت برایتان گزینه­‌ای منحصر­به‌فرد و جالب توجه خواهد بود؛ محصولی بسیار کارآمد که محیط کار شما را به خاطر دوام چشمگیری که دارد تحت تاثیر قرار می‌­دهد.

 

 فرآیند کاغذ کرافت

کاغذ کرافت برای اولین در سال 1879 تولید شد. کرافت مشتقی از یک کلمه آلمانی به معنی «قدرت» است، که خود یکی از مزایای مهمی است که کاغذ کرافت را به انتخابی همیشگی تبدیل کرده‌­است. فرآیند تولید کاغذ کرافت نیز به جذابیت آن برای شرکت‌­ها و سازمان‌­ها می‌­افزاید، چرا که ماده اولیه آن تراشه‌های چوب است که از فراورده‌های فرعی کارخانه­‌های چوب‌بری هستند، و سپس این تراشه‌های چوب به خمیر تبدیل می‌شوند. در این شیوه، لیگنین چوب را حذف می­‌کنند که نتیجه آن تولید کاغذ یا مقوا از خمیر کاغذی است که مقاوم و ضدپارگی است. سطح لیگنین باقی مانده در چوب، رنگ کاغذ را مشخص می‌کند؛ بنابراین کاغذ کرافت می‌تواند بسته به میزان لیگنین باقی­مانده پس از فرآیند، قهوه‌ای یا سفید باشد.

 

 مشخصه­‌های کاغذ کرافت

1- کاغذ کرافت یک کاغذ بسته‌بندی محکم و ضدآب است که با دقت بالایی از خمیر  چوب ساخته می­‌شود.

2- ویژگی‌های اصلی آن عبارتند از: مقاومت بالا، کشش قوی، انعطاف­‌پذیری بالا، سطح هموار و یکدست، حاوی درصد بالایی خمیر چوب و خمیر بامبو.

3- گراماژ نوع قهوه‌­ای کاغذ کرافت که بیشتر مورد استفاده است، بین 40 تا 150 گرم بر مترمربع است.

4- کاغذ کرافت به ­طور طبیعی به رنگ قهوه­‌ای و کاهی است اما انواع سفید رنگ آن نیز تولید می­‌شوند.

5- در دو نوع کاغذ کرافت رولی و کاغذ کرافت برگه­‌ای توزیع می‌­شود.

  

 مزایای کاغذ کرافت

از آنجا که کاغذ کرافت دارای تراشه‌های چوب و فیبر است، می­‌تواند ظاهری طبیعی و ارگانیک را ایجاد کند که امروزه سلیقه مصرف ­کنندگان در سراسر دنیا بوده و آن را بیشتر از سبک­‌های دیگر ترجیح می‌دهند.

 1- محصولات ساخته شده از کاغذ کرافت به خاطر کیفیت استثنایی خود شهرت دارند، و همچنین فرآیند منحصربه‌فرد تولید آن­ها، باعث ایجاد یک اثر هنری قهوه‌ای رنگ می‌شود که در مصرف­‌کننده حسی نوستالژیک ایجاد می‌کند.

 2- تغییر متریال خود و استفاده از ایده جدید کاغذ کرافت به شما این امکان را می‌دهد تا گروه جدیدی از مصرف ­کنندگان را هدف قرار دهید و می‌­تواند در روند بازاریابی کسب­ وکار شما بسیار سودمند باشد.

 3- از آنجا که کاغذ کرافت رویه براق ندارد، برای ارائه پیام­‌های دست­ نوشته به مشتریان روشی ایده ­آل است. پیشنهاد می­‌کنیم که این روش را حتما به کار بگیرید، چرا که به شما این امکان را می‌دهد که پیام را شخصی­‌سازی کرده و با مخاطبان و مشتریان خود ارتباط­ برقرار کنید.

 

 کاربردهای کاغذ کرافت

همان­طور که اشاره کردیم، کاغذ کرافت مقاومت بالایی دارد، به­ همین دلیل است که در بسیاری از زمینه‌­های صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.در اینجا به چند مورد از کاربردهای کلی آن اشاره می­‌کنیم:

 1- کارت‌­ها
 2- کاغذ یادداشت
 3- بسته­ بندی

  

 کارت‌­ها :

1- بیزینس کارت­ : داشتن یک ییزنس کارت مخصوص می‌­تواند باعث افزایش توانایی‌های بازاریابی شود. اما مشتریان و سلایق آن­ها با یکدیگر متفاوت هستند. ظاهر طبیعی کاغذ کرافت مشتریانی را جذب خواهد کرد که سادگی را ترجیح می‌دهند؛ و در دنیای امروز، سبک‌­های ساده و مینیمال طرفداران زیادی پیدا کرده‌­اند.

2- اتیکت­ : برای اتیکت­‌های کالاهایی مانند لباس، یا اطلاعات مربوط به قیمت.

3- کارت پستال : به­ دلیل ساختار بیولوژیک تولید کاغذ کرافت، این محصول برای ارتباط برقرار کردن با طبیعت ایده‌­آل است. مناظر زیبا در کنار کاغذ کرافت، مود ارگانیک و طبیعی تجارت شما را گسترش خواهد داد.

4- کارت تبلیغاتی : این نوع محصول برای انواع مختلفی از صنایع مناسب است که اطلاعات محصول یا خدمات خود را در اختیار مصرف­ کنندگان قرار می‌­دهند.

 

 کاغذ یادداشت:

کرافت قبل از هرچیز کاغذ است، بنابراین ابتدایی‌­ترین کاربرد آن به­ عنوان کاغذ یادداشت نیز قابل توجه است. از آنجایی که کاغذ کرافت تولید ارگانیکی دارد، می‌­تواند نسبت به کاغذهای روزمره‌­ای که استفاده می­‌کنیم برتری چشمگیری داشته ­باشد.

یکی از کارآمدترین ابزار مدرن که از کاغذ کرافت استفاده­‌های حرفه‌­ای و به­‌صرفه کرده ­است، رولر دیواری مدوس است. با نصب رولر دیواری مدوس روی دیوار، می‌­توانید تا هر زمان که بخواهید رول کاغذ (رول کاغذ سفید یا رول کاغذ کرافت) خود را تمدید کرده و در کنار کاربردهای فراوان آن، از ظاهر مدرن و هیجان­‌انگیزی که دارد لذت ببرید.

          

      

  

رولر کاغذ یادداشت و یادآوری دیواری مدوس، کم‌جا و به صرفه بوده و با نصبی ساده می‌­توانید با انواع قلم‌­ها و رنگ‌­های مختلف، اهداف‌تان را با الگویی انگیزه­‌بخش روی آن بنویسید. اجزای تشکیل‌دهنده رولر کاغذ یادداشت و یادآوری دیواری مدوس عبارتند از: ( یک سازه اصلی فلزی، یک میله نگهدارنده رول، یک تسمه جداکننده ، یک رول کاغذ کرافت یا رول کاغذ سفید 80 گرمی، هشت عدد پیچ چهارسو و رول پلاک، یک عدد ماژیک مشکی و یک راهنمای نصب)

همچنین رولر کاغذ یادداشت و یادآوری دیواری مدوس نسبت به تخته وایت برد و تخته سیاه دارای ظاهری دکوراتیو و زیباتر و همچنین قیمت مناسب‌تری بوده و به محیط کار یا زندگی شما را زیبایی می‌بخشد و همینطور به خاطر متراژ نسبتاً زیاد رول کاغذ، تا مدت زیادی (بیشتر از یکسال) نیاز به تهیه کاغذ نیز ندارد .

سفارش و خرید آنلاین از وب سایت ما : medosdesign.com
امور پشتیبانی و نمایندگی : ۶۱۱۳ ۵۳۳ ۰۹۹۰

   

از جمله کاربردهای کاغذ کرافت (به­ ویژه رول کاغذ کرافت) در زمینه نوشتن و به­ عنوان کاغذ یادداشت می­‌توان اشاره کرد به: منوی کافی­ شاپ‌­ها، تابلوی اعلانات، دفاتر کار، برد نظرسنجی، دیوار نقاشی برای کودکان و ... .

 

 بسته ­بندی :

کاغذ کرافت به یک دلیل عمده در زمینه بسته‌بندی استاندارد است: خیلی خوب جواب می­‌دهد! با تمام احتمالات موجود برای حفاظت کالا در طی بسته‌بندی و حمل­ ونقل، کاغذ کرافت در طول زمان دوام آورده ­است. نگاهی به مزایای کاغذ کرافت با اهداف بسته ­بندی می­‌اندازیم:

 1- مقاومت: کاغذ کرافت بسیار بادوام است و می‌تواند در برابر فشارهای صنعتی مقاومت کند. زمانی که بحث محفاظت از محصولات و مواد در میان باشد، قدرت کاغذ کرافت در بین گزینه‌های دیگر کاملا متمایز و چشمگیر خواهد بود.

 2- پالت بسته ­بندی: به ­کار بردن کاغذ کرافت بین لایه‌های جعبه‌ها، کیسه­‌ها و مواد دیگر، احتمال شکستگی را کاهش می‌دهد و از محصولات در حال حمل محافظت می‌کند. استفاده از صفحات از قبل برش داده­ شده پروسه را حتی سریع‌تر کرده، و در طولانی‌مدت نیز باعث صرفه‌جویی در هزینه­‌ها می­‌شود.

 3- بسته ­بندی اقلام تکی: فروشگاه‌های صنایع­ دستی و سفالگری از کاغذ کرافت به ­عنوان پوششی برای بسته‌­بندی کالاهای خود استفاده می‌کنند. به این شکل علاوه­ بر اینکه امنیت کالا حفظ می­‌شود، بسته‌بندی آن ساده بوده و برای مصرف­‌کننده آماده است.

 4- کادویی:  با توجه به رنگ و جنس جذاب و نوستالژی کاغذ کرافت، و همچنین مقاومتی که دارد، هم طرح­‌های فانتزی روی آن جالب توجه است و هم از نظر حمل ­و نقل خیال فرد راحت خواهد بود.

 5- پرکردن فضا: کاغذ کرافت گزینه بسیار خوبی برای پر کردن فضای خالی در بسته‌بندی‌­ها است؛ چراکه سبک، مقاوم و قابل‌ استفاده مجدد است.

 6- پوشش در زمان بازسازی و رنگ: بسیاری افراد برای پوشاندن کاشی‌­ها، دیوار، وسایل و ... یک مکان در زمان بازسازی یا رنگ آن، از کاغذ کرافت، و به ­ویژه رول کاغذ کرافت استفاده می‌­کنند. این شیوه، در طول زمان باعث صرفه­ جویی در زمان و هزینه‌ها می­‌شود.

 7- موادغذایی: یکی از کاربردهای اولیه و رایج از کاغذ کرافت است. چرا که می­‌تواند مانع از پس دادن روغن یا آب محصولات شده و همچنین آن­ها را سالم نگه‌دارد. از جمله صنایعی که به این شیوه از کاغذ کرافت استفاده می‌­کنند عبارتند از: شیرینی فروشی­ و قنادی­، میوه ­فروشی­، آجیل و خشکبار و ... .

سخن آخر:

باتوجه به بحران محیط ­زیستی که در سراسر جهان درحال پیشرفت است، هر کدام از ما به­ عنوان جزئی کوچک اما موثر وظیفه داریم تا محیط زندگی خودمان را برای زندگی فراهم سازیم. جایگزین کردن کاغذ کرافت که محصولی ارگانیک و قابل بازیافت است، می‌­تواند قدم اول ما در این مسیر باشد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد