مقایسه رولر دیواری مدوس با تخته وایت برد و فیلیپ چارت

یکی از مهم ترین لوازم ضروری در شروع یک کسب¬وکار در دفتر، ابزاری است که مربوط به ارائه کارها بوده و درواقع یکی از تعاملی ترین تجهیزات محسوب می شود؛ برای مثال، تخته وایت برد، فیلیپ چارت، تخته گچی، پروژکتور، برد، حتی رولر دیواری !!
مقایسه رولر دیواری مدوس با تخته وایت برد و فیلیپ چارت

  

در شروع و حتی ادامه یک کسب­وکار باید چالش­های زیادی را از سر گذراند و چیزهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفت. اگر کسب­وکاری کوچک یا بزرگ دارید، یا حتی به دنبال راه انداختن کاری جدید و شروع یک استارت­آپ هستید، دیر یا زود به یک دفتر کار نیاز پیدا خواهید کرد.

از جمله چالش­هایی که در شروع روند راه­اندازی دفتر پیش رو دارید، تهیه تجهیزات و لوازم ضروری دفتر کار است. لوازمی مانند کاغذ و دفتر، ست اداری روی میز، آرشیوها، ماشین­آلاتی مثل فکس و پرینت، و ... .

  

 ابزار تعامل و همکاری ( مقایسه رولر دیواری مدوس با تخته وایت برد و فیلیپ چارت )

یکی از مهم­ترین لوازم ضروری در شروع یک کسب­وکار در دفتر، ابزاری است که مربوط به ارائه کارها بوده و درواقع یکی از تعاملی­ترین تجهیزات محسوب می­شود؛ برای مثال، تخته وایت برد، فیلیپ چارت، تخته گچی، پروژکتور، برد، حتی رولر دیواری - که در ادامه آن را معرفی خواهیم کرد - و ... .  بسیار مهم است که انتخاب این ابزارها فکرشده بوده و به کارمندان انگیزه دهد و با تشویق ایده­هایشان آن­ها را به پیشرفت در مسیر موفقیت کلی سازمان سوق دهد.

در این مقاله به بررسی این لوازم تعاملی می­پردازیم و ایده­هایی جدید را، برای به­روز کردن فضای کاری و تسریع روند پیشرفت کسب­وکار شما، معرفی می­کنیم.

  

 موارد مصرف

شما می­توانید در موارد و شرایط مختلفی از تخته وایت برد، یا فیلیپ چارت، یا یک رولر دیواری استفاده کنید. چند مورد از معمول­ترین موارد استفاده از این وسایل عبارتند از:

  • برگزاری جلسات داخلی یا جلسات مشترک با شرکای دیگر
  • برگزاری جلسات توجیهی بین کارکنان
  • ارائه کارها توسط کارکنان
  • بیان و انتقال ایده­ها
  • اعلام اخبار، بخشنامه­ها و رویدادهای روزانه
  • دفترچه شخصی هر فرد
  • و ...

به­طور کلی، فرقی نمی­کند کار شما در چه زمینه­ای و در رابطه با چه چیزی است. هر تیم کاری، از کم­ترین تعداد تا شرکتی با نیروی انسانی عظیم، به انجام مواردی که در بالا گفته شد نیاز دارد تا بتواند فرایند کاری پیش­رونده­ای داشته باشد.

    

 معرفی

در اینجا توضیح مختصری در رابطه با سه نوع از پراستفاده­ترین ابزار تعاملی – تخته وایت برد، فیلیپ چارت و رولر دیواری - به شما ارائه خواهیم داد و در ادامه به مقایسه آن­ها می­پردازیم تا با توجه به نیاز خود بتوانید انتخاب کاربردی­تر و مناسب­تری داشته باشید.

  • تخته وایت برد جزء پرکاربردترین تخته­ها در دوران پس از تخته­های گچی بوده است. هرچند هنوز هم در جاهایی مثل مدرسه­ها از تخته وایت برد استفاده می­شود، اما تقریبا محبوبیت خود را به عنوان یک تخته و برد حرفه­ای در میان بازار کاری صاحبین کسب­وکار از دست داده است.
  • فیلیپ چارت نیز از دیگر بردهای بازار است که به دلیل به­روزتر بودن نسبت به تخته وایت برد، بیشتر در دفاتر کاری مورد استفاده قرار گرفت. درواقع فیلیپ چارت را می­توان یک تخته وایت برد در نظر گرفت که قابلیت نصب برگه­های بزرگ کاغذ روی آن وجود دارد.
  • اما آنچه که امروزه، علاوه بر تمامی کاربردهای جانبی که دارد، به عنوان یک نوآوری در دفاتر کاری پویا محسوب می­شود، رولر دیواری است. برای مثال، رولر دیواری مدوس یک برد و تخته دیواری است که نصبی آسان و سریع داشته و به شما یک تخته مدرن و شیک عرضه می­کند. می­توانید رول کاغذ – رول کاغذ سفید یا رول کاغذ کرافت - را روی آن نصب کرده و تا مدت­ها یک صفحه برد بی­نهایت داشته باشید.

   

   

  

رولر دیواری مدوس ، کم جا و به صرفه بوده و با نصبی ساده می­توانید با انواع قلم­ها و رنگ­های مختلف، اهدافتان را با الگویی انگیزه­بخش روی آن بنویسید. اجزای تشکیل دهنده رولر دیواری مدوس عبارتند از : ( یک سازه اصلی فلزی ، یک میله نگهدارنده رول ، یک تسمه جدا کننده ، یک رول کاغذ کرافت یا رول کاغذ سفید 80 گرمی ، شش عدد پیچ چهارسو و رول پلاک ، یک عدد ماژیک مشکی ، یک راهنمای نصب )

همچنین رولر دیواری مدوس نسبت به تخته وایت برد و تخته سیاه دارای ظاهری دکوراتیو و زیبا و با قیمت مناسب تری بوده و محیط کار یا زندگی شما را زشت نمیکند و همینطور به خاطر متراژ نسبتاً زیاد رول کاغذ، تا مدت زیادی ( بیشتر از یکسال ) نیاز به تهیه کاغذ نیز ندارد .

سفارش و خرید آنلاین از وب سایت ما : medosdesign.com
امور پشتیبانی و نمایندگی : ۶۱۱۳ ۵۳۳ ۰۹۹۰

   

 نکات مهم در رابطه با کاربرد تخته وایت برد، فیلیپ چارت یا رولر دیواری مدوس

 1- ارائه دستی

بله درست است که در عصر تکنولوژی می­توانیم با ابزاری ساده و از طریق صفحات نمایش - مثل گوشی موبایل و لپ تاپ – آنچه در سرمان می­گذرد را با دیگران به اشتراک بگذاریم، اما هنوز هم یکی از عواملی که ارزش کار شما را بالا برده و به دیگران نشان می­دهد که شما برای کار خود وقت، انرژی و خلاقیت کافی گذاشته­اید، ارائه دستی ایده­هایتان است. به این شکل است که دیگران را مشتاق می­کنید تا نشسته و به حرف­های شما گوش دهند.

  • شاید با توجه به کم بودن فضا یا محدودیت ابزار نوشتن در تخته وایت برد، خیلی به انجام این ترفند علاقه نداشته باشید، یا عوض کردن برگه­های فیلیپ چارت در حین ارائه برای شما وقت گیر بوده و تمرکز شما را از بین ببرد، اما با رولر دیواری مدوس به راحتی می­توانید به راحتی رول کاغذ را کشیده و یک صفحه بی­انتها برای ارائه خود داشته باشید.

  

 2- آمادگی قبلی

اگر ارائه خود را به شکل دستی از قبل آماده کنید، علاوه­بر بالا رفتن ارزش کار شما، شما نشان داده­اید که برای کار خودتان وقت گذاشته­اید بنابراین شایسته این هستید که برای ارائه شما وقت گذاشته شود. همچنین با این کار یک بار دیگر قبل از ارائه خود، آن را مرور کرده و می­توانید در صورت وجود هرگونه نقص یا مشکلی آن را برطرف کنید تا یک ارائه بی­نقص داشته باشید.

  • برای ارائه روی تخته وایت برد، جدا از فضای کم و محدودی که دارد، نوشته­ها پاک می­شود و بنابراین نمی­توان از قبل روی آن چیزی را آماده کرد. درمورد فیلیپ چارت می­توانید روی برگه­هایی از قبل کارتان را آماده کنید، اما همانطور که پیش­تر گفتیم جای آن محدود بوده و ممکن است در تغییر برگه­ها دچار مشکل شوید. با پیاده کردن ایده­هایتان روی رول کاغذ رولر دیواری مدوس می­توانید یک سلسله صفحات پیوسته را داشته باشید که به صورت رولی و بسیار ساده قابل حرکت هستند.

   

 3- ابزار نوشتن

این که ایده خود را با چه ظاهری در معرض نمایش بقیه می­گذارید اهمیت بالایی دارد. هرچه دست شما در استفاده از ابزار نوشتاری گوناگون بازتر باشد، راه شما برای خلاقیت و جلب نظر دیگران هموارتر خواهد بود.

  • در استفاده از تخته وایت برد تنها گزینه موجود ماژیک وایت برد است ولی درمورد فیلیپ چارت گزینه­های بیشتری وجود دارد اما باز هم با توجه به ابعاد محدودی که دارد برای خوانایی گزینه­های شما محدود خواهد بود. اما رولر دیواری مدوس به شما امکان استفاده از همه چیز را می­دهد – از خودکار، ماژیک، مدادشمعی، تا آبرنگ و زغال و ... .

    

 4- رزومه ­سازی

برای هرکسی نگهداری کارها و ارائه­های مهمی که انجام می­دهد باارزش است، اگر این ارائه­ها به صورت دستی باشند اهمیت آن­ها دوچندان خواهد بود. تمام این فرایندهای کاری است که رزومه­ها را قوی­تر کرده و باعث پیشرفت هر فرد می­شود.

  • حتی اگر هوس کردید روی تخته وایت برد کار خود را ارائه دهید، فراموش نکنید که این زحمت شما قابل ذخیره نخواهد بود. برگه­های فیلیپ چارت را می­توانید نگهداری کنید، اما تجربه ثابت کرده­است که کیفیت آن­ها خیلی بالا نیست و به­سادگی پاره می­شوند. در استفاده از رولر دیواری مدوس، می­توانید تا هرجا که لازم است رول کاغذ را استفاده کنید و بعد از ارائه تمام حجم استفاده شده را از رول کاغذ جدا کرده و ببرید و به­عنوان رزومه خود نگهداری کنید. رول کاغذ رولر دیواری مدوس به اندازه کافی مقاوم است. حتی م ی­توانید یک رولر دیواری مدوس را مخصوص ارائه در نظر گرفته و کل رول کاغذ آن را به­عنوان رزومه و در کنار هم به­صورت پیوسته نگه دارید.

   

 5- فضای جایگیری و نصب / زیبایی و کیفیت

چه فضای دفتر شما بزرگ بوده و چه خیلی کوچک باشد، مرتب بودن و حفظ نظم و تا حدامکان باز نگه داشتن فضا امری ضروری است چرا که تاثیر بالایی در میزان آرامش و بهره­وری افراد در فضا دارد. از طرفی زیبایی بصری هم نشانه­ای از حرفه­ای بودن شماست و هم آرامش بصری به همراه خواهد داشت.

  • هرچند ابعاد تخته وایت برد متعدد است، اما استفاده از همه ابعاد آن به صرفه نیست، چون خرابی آن در هنگام نصب برای همه سایزها یکسان است. به­علاوه صفحه تخته وایت برد نور را منعکس کرده و خوانایی کافی ندارد و بعد از مدتی کوتاه هم صفحه آن خراب شده و رنگ می­گیرد. فیلیپ چارت نیز ابعاد محدود و کوچکی دارد و قابل نصب روی دیوار نیست و به­دلیل پایه­ای که دارد فضای بیشتری می­گیرد. رولر دیواری مدوس با ایمنی کامل روی دیوار نصب می­شود و ابعاد مختلفی دارد – برای مثال ابعاد کوچک آن را می­توان به هر کارمند به­عنوان یک دفترچه یادداشت دیواری اختصاص داد تا ظاهری یکپارچه و شیک در سراسر فضای کار ایجاد شود – همچنین رول کاغذ کرافت آن رنگی صنعتی و زیبا دارد که جنبه تزیینی هم دارد. با یکبار نصب رولر دیواری مدوس می­توانید تا هروقت که می­خواهید با تعویض رول کاغذ از آن بهره ببرید.

       

     سخن آخر

    همیشه انتخاب­های متفاوتی برای برد و تخته وجود خواهد داشت، اما مهم است که با درنظر گرفتن تمامی جوانب، یک انتخاب حرفه­ای، اقتصادی و شیک داشته باشید. به یاد داشته باشید که دفتر کار شما، فضایی است که قرار است شما و تمامی کارمندان ساعات زیادی از روز خود را در آن بگذرانید. پس سعی کنید حس راحتی، تعامل و انگیزه را، برای آسایش خود و پیشرفت هر چه بیشتر کسب­وکار خود ایجاد کنید.

    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد