دکور و منوی کافی شاپ خود را قاب کنید

آن هایی که طرفدار کافی شاپ رفتن هستند، همواره به دنبال دکور یا ایده هایی جدید و در عین حال راحت و قابل تعامل می گردند. از تعامل با نوشتن سفارش روی کاغذ یادداشت توسط خود مشتری ها، تا کاناپه های راحتی که دل کندن از آن ها کار راحتی نخواهد بود.
دکور و منوی کافی شاپ خود را قاب کنید

  

امروزه کافی ­شاپ ­ها به یک مکان شاخص عمومی برای قرارهای دوستانه یا کاری و یا حتی خلوت­ های تک نفری هر فرد تبدیل شده­اند. در دکور­ انواع کافه ­ها امکانات متنوعی وجود دارد، مثل کتابخانه و فضاهای خواندن کتاب، پخش موسیقی­های خاص، تماشای فیلم و نمایش هنرها و برگزاری رویدادهای مختلف؛ بنابراین مفهوم کافی ­شاپ چیزی فراتر از یک مکان برای نوشیدن قهوه یا سرو یک خوراکی است.

آن­هایی که طرفدار کافی ­شاپ رفتن هستند، همواره به دنبال دکور یا ایده­ هایی جدید و در عین حال راحت و قابل تعامل می­گردند. از تعامل با نوشتن سفارش روی کاغذ یادداشت توسط خود مشتری­ها، تا کاناپه­ های راحتی که دل کندن از آن­ها کار راحتی نخواهد بود. هرچه باشد، انسان همیشه به دوچیز علاقه­مند است: احساس تعلق و نوآوری.

بنابراین، بهترین راه جذب مشتری­های همیشگی برای کافی ­شاپ تان، ایجاد یک دکور و فضایی است که احساس تعلق در افراد ایجاد کند و یا ویژگی منحصربه ­فردی برای ارائه داشته باشد؛ از مبلمان خلاقانه و عناصر دکوری منحصربه ­فرد، تا کوچکترین تغییرات تاثیرگذار مثل یک کاغذ یادداشت. در این مقاله درباره چند مورد از این ایده­ها برای دکور کافی ­شاپ صحبت می­کنیم.

 

 قاب کردن دکور در پنجره

دیدن یک دکور بامزه و جذاب از خیابان می­تواند دعوت­ کننده خوبی برای افراد بیرون کافه باشد. و برای کسانی که داخل کافه هستند، منظره­ای دیدنی خواهد بود؛ حتی اگر تصویری از خیابان باشد، برای افراد جالب خواهد بود که جدا از هیاهوی بیرون، به تماشای روزمرگی­ها بنشینند. بنابراین اگر پنجره­ای در کافی ­شاپ دارید، مطمئن شوید که فضای نشستنی هرچند ساده در کنار آن، و ترجیحا رو به فضای بیرون، در نظر بگیرید.

 

 قالیچه­ های دکوری

اینکه قالیچه را روی دیوار و به عنوان یک عنصر دکوری به کار ببرید یا آن را روی زمین پهن کنید کاملا بستگی به سلیقه شما و نوع دکور و طراحی کافی ­شاپتان دارد. اما این عنصر یکی از پیشنهادهای مهم ما به شماست، چرا که فضا را برای مشتری­ها گرم­تر و جذاب­تر کرده و تصویری جالب توجه ایجاد خواهد کرد.

برای مثال می­توانید در فضای خاصی از کافه یا در زیر مبلمان یا دکور ویژه­ای از قالیچه استفاده کنید. به این شکل عنصری گیرا و متفاوت را ارائه خواهید کرد که افراد دوست دارند آن را تجربه کنند.

   

 مبلمان جذاب و راحت

علاوه­بر اینکه در انتخاب ابعاد و نحوه چیدمان مبلمان باید استانداردهای لازم رعایت شوند، بهتر است چیزی بیشتر از صندلی­ها و میزهای عادی برای مشتری­هایتان درنظر بگیری؛ البته اگر قصد دارید باز هم به کافه شما برگردند!

برای انتخاب­های خلاقانه می­توانید از تم و سبک طراحی دکور کافی ­شاپ خود کمک بگیرید. اما خلاقیت بدون راحتی هرگز نتیجه­ بخش نیست. می­توانید به راحتی با استفاده از بالشتک­ها و کوسن­های رنگارنگ و با اندازه­های مختلف، مشتریان خود را به گذراندن زمان بیشتری در کافه ­تان دعوت کنید.

 

 منوی خلاقانه، کامل و البته قابل تهیه!

بخش خوردنی داستان دقیقا به اندازه دکور فضا در جذب و مهم­تر از آن، نگهداری مشتری­هایتان بسیار اهمیت دارد. بنابراین بعد از انتخاب نوشیدنی­ها و خوراکی­های جذاب و حتی اسم­های جدید و خلاقانه، حتما به این فکر کنید که چه چیزهایی را نمی­توانید هر روز سرو کنید. مطمئنا اینکه مشتری چیزی را از منو انتخاب کرده اما شما قادر به تهیه آن نیستید، خوشایند نخواهد بود و حتی شاید کاغذ یادداشت سفارش این مشتری برایتان سفید باقی بماند!

یک راه ­حل خلاقانه و زیبا برای این مشکل، استفاده از رول کاغذ به عنوان یک کاغذ یادداشت بزرگ برای نوشتن منوی روزانه مخصوص چیزهایی است که تنها در روزهایی خاص قادر به سرو آن­ها هستید.

حتی اگر تمایلی به تهیه منوهای کاغذی ندارید، و یا قرار است هر روز چیزهای مختلفی را سرو کنید، یا حتی به یک دلیل ساده­تر، نمی­خواهید با توجه به تغییر مداوم هزینه ­ها از منوی چاپی استفاده کنید و یک کاغذ یادداشت دستی را ترجیح می­دهید، باز هم رول کاغذ یک راه ­حل مقرون­ به­ صرفه و آسان خواهد بود.

برای مثال رولر دیواری مدوس، یک کاغذ یادداشت دیواری شیک و کاربردی برای دکور و منوی کافی ­شاپ شما خواهد بود. این رول کاغذ دیواری را به دیوار کنار کانتر نصب کرده و هر روز منوی جدیدی را روی کاغذ یادداشت دیواری­تان بنویسید.

         

   

  

رولر کاغذ یادداشت و یادآوری دیواری مدوس ، کم جا و به صرفه بوده و با نصبی ساده می­توانید با انواع قلم­ها و رنگ­های مختلف، اهدافتان را با الگویی انگیزه­بخش روی آن بنویسید. اجزای تشکیل دهنده رولر کاغذ یادداشت و یادآوری دیواری مدوس عبارتند از : ( یک سازه اصلی فلزی ، یک میله نگهدارنده رول ، یک تسمه جدا کننده ، یک رول کاغذ کرافت یا رول کاغذ سفید 80 گرمی ، شش عدد پیچ چهارسو و رول پلاک ، یک عدد ماژیک مشکی ، یک راهنمای نصب )

همچنین رولر کاغذ یادداشت و یادآوری دیواری مدوس نسبت به تخته وایت برد و تخته سیاه دارای ظاهری دکوراتیو و زیبا و با قیمت مناسب تری بوده و محیط کار یا زندگی شما را زشت نمیکند و همینطور به خاطر متراژ نسبتاً زیاد رول کاغذ، تا مدت زیادی ( بیشتر از یکسال ) نیاز به تهیه کاغذ نیز ندارد .

سفارش و خرید آنلاین از وب سایت ما : medosdesign.com
امور پشتیبانی و نمایندگی : ۶۱۱۳ ۵۳۳ ۰۹۹۰

    

 بازی با نور

نورپردازی همیشه یکی از موثرترین عوامل در ایجاد حس در فضاست. بنابراین تمام سعی خود را بکنید که حضور این عنصر را به زیباترین شیوه به رخ بکشید. هزاران ایده برای ایجاد دکور جذاب با استفاده از چراغ­های مختلف وجود دارد.

با کم و زیاد کردن نور در بخش­های مختلف و یا استفاده از چراغ­های دکوری، نگاه مشتریان را در تمام فضا بچرخانید. با کوچک­ترین تغییر مثبت در نورپردازی­ کافه­تان، متوجه تاثیر باورنکردنی آن خواهید شد.

  

 المان یا تمی شاخص

المان، دکور، تم و هر عنصر منحصربه ­فرد و جالبی که دوست دارید را انتخاب کنید. این عامل خیلی بیشتر از آنچه انتظار دارید شما را شناس خواهد کرد و باعث می­شود زمانی که مشتری­ها با این عناصر روبرو می­شوند، کافه شما را به یاد آورند. این عنصر می­تواند یک وسیله دکوری، با اثری هنری یا حتی تم یک فیلم یا سریال معروف باشد.

  

 کتاب­ها فراموش نشوند!

نیاز ما هرروز به مطالعه بیشتر شده و درنتیجه مسئولیت هرکس در افزایش آمار آن حائز اهمیت است. بنابراین شما به عنوان فردی که فضایی را برای صدها نفر آماده می­کنید مسلما مسئولیت بیشتری خواهید داشت.

پیش از هرچیز سبک دکور کافه را مدنظر گرفته و بعد متناسب با آن یک کتابخانه طراحی کنید، حتی یک فضای خیلی خیلی کوچک. اما سعی کنید شکلی خلاقانه و جالب توجه داشته باشد، و بعد آن را پر کنید از کتاب­های رنگارنگ و خیره ­کننده تا افراد حتی برای یک نگاه سرسری هم شده به سمت آن جذب شوند. به نظر شروع خوبی است! حتی می­توانید روی رول کاغذ یادداشت دیواری­تان لیستی از کتاب­های جدید یا معروف و بخش­هایی از متن آن­ها را بنویسید.

  

 سخن آخر

می­توان گفت که اکثر افراد جامعه به طور میانگین یکبار در هفته به کافی­ شاپ می­روند، بنابراین همیشه جایی برای جذب افراد بیشتر و ماندگار کردن آن­ها خواهید داشت. اما به یاد داشته باشید افراد جذب نوآوری­ها و احساساتی می­شوند که در فضای کافی­ شاپ شما وجود دارد، و می­توانند آن را در همه­چیز، از طرز برخورد تا نورپردازی دکور و منوی شبیه کاغذ یادداشت شما، پیدا کنند، تنها کافی است برای خلاقیت و شخصیت بخشیدن به کافه­تان وقت بگذارید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد