رولر دیواری مدوس، تخته سیاه عصر مدرن

درست است که نزدیک ترین خاطره از تخته سیاه در ذهنمان، به کلاس درس و مدرسه و رد سفید گچ روی دست و لباسمان برمی گردد، اما با گذشت زمان و نیاز به تعامل های نوشتاری بیشتر در مکان های مختلف، کاربردهای ابزاری مانند تخته سیاه نیز گسترش پیدا کرده است.
رولر دیواری مدوس، تخته سیاه عصر مدرن

  

احتمالا اولین چیزی که با شنیدن کلمه تخته­ سیاه یا گرین برد در ذهنمان نقش می­بندد، خاطرات دوران نیمکت­های چوبی مدرسه و دیکته­ های پاتخته­ ای است؛ از خوشنویسی­ های معلم­ها برای نوشتن عنوان درس هرروز روی تخته­ سیاه گرفته، تا به شوخی پرت کردن گچ برای بازیگوشی­هایمان. حالا بگذریم که رنگ تخته­ سیاهکلاس­ها همیشه سبز بود!

درست است که نزدیک­ترین خاطره از تخته­ سیاه در ذهنمان، به کلاس درس و مدرسه و رد سفید گچ روی دست و لباسمان برمی­گردد، اما با گذشت زمان و نیاز به تعامل­های نوشتاری بیشتر در مکان­های مختلف، کاربردهای ابزاری مانند تخته­ سیاه نیز گسترش پیدا کرده است. درواقع روزبه­ روز در شرایط و موقعیتی جدید، کاربردهای جدیدی برای این قبیل وسایل ساخته می­شود.

یکی دیگر از این ابزار تعاملی که سال­هاست بخشی از نیازهای نوشتاری انسان را به خود وابسته کرده، تابلو اعلانات است. تابلو اعلانات از گذشته ­ها بخشی از فضای زندگی جمعی انسان بوده­است؛ هرچند احتمالا اسم آن بیشتر ما را به یاد قبض و شارژ ساختمان بیندازد!

 

 کاربردهای مختلف تخته­ سیاه (Blackboard) و تابلو اعلانات

همانطور که گفتیم از زمان اختراع این ابزار تا به امروز در زمینه­ها و شرایط مختلفی از آن­ها استفاده شده است. از جمله پرکاربردترین موارد استفاده تخته­ سیاه (Blackboard) می­توان اشاره کرد به: محیط­های آموزشی (تخته کلاسی) - محیط­های اداری (جلسات یا نظرسنجی­ ها) - فروشگاه­ها، رستوران­ها و کافی ­شاپ ­ها (منوها یا اطلاعات محصول یا بردهای یادداشت یادگاری) - داخل آپارتمان و محیط خانه (به­ عنوان کاغذ یادداشت یا وسیله سرگرمی و آموزشی کودک)

و کاربردهای تابلو اعلانات عبارتند از:

ادارات و دفاترکاری (اعلام قوانین یا اخبار جدید) – آپارتمان (قوانین، قبوض و شارژها) - مراکز تجاری و بهداشتی (اطلاعات، شرایط و قوانین)

 

 جایگاه تخته­ سیاه و تابلو اعلانات در دنیای امروز

هرچند با گذشت زمان، مدرنیته و پیشرفت تکنولوژی انجام تقریبا همه کارها را برای انسان آسان­تر کرده­است، اما ذات آدمی همواره به­دنبال پیدا کردن احساسات آشنا و خوشایندی است که از گذشته خود به یاد دارد. نوشته­های دست­نویس یکی از این نوستالژی­ها هستند. با وجود انواع مختلف دستگاه­ها و شیوه ­هایی که هرروز اختراع می­شوند، اما هنوز هم که هنوز است، نوشتن با دست­خط شخصی، با انتقال تمام احساسات فردی و نشان دادن ارزش و وقت گذاشتن برای یکدیگر، از علایق انسان مدرن نیز هست.

اما ازطرفی هم دنیای انسان امروزی، به­دنبال زیبایی­ها و عناصر چشم­نواز بصری است؛ این شاید مهم­ترین علت جاگذاشتن ابزاری مانند تخته­ سیاه در گذشته و عدم پذیرش فرم­های قدیمی آن در عصر جدید باشد. پس با وجود نیاز قطعی به ابزارهای نوشتاری تعاملی روزمره مانند تخته­ سیاه (Blackboard) و تابلو اعلانات، در محیط­های اداری یا حتی مصارف شخصی، نیاز به فرم مدرن و امروزی آن نیز امری حائز اهمیت است.

یکی از به­روزترین جایگزین­ های وایت برد، فلیپ چارت، تخته­ سیاه/blackboard، تابلو اعلانات و ... ابزار جدیدی به­نام رولر دیواری مدوس است. این ابزار حتی می­تواند یک دفترچه یادداشت شخصی برای محیط کار یا خانه­تان باشد. ظاهر مدرن، شیک و جذاب رولر دیواری مدوس، در کنار حس نوستالژی که با قابلیت نوشتن برایتان فراهم می­کند، می­تواند فضای کار یا زندگی­تان را دگرگون کند. با نصب رولر دیواری مدوس می­توانید تا مدت­ها از هر رول کاغذ (رول کاغذ کرافت یا رول کاغذ سفید) آن استفاده کنید.

     

     

رولر دیواری مدوس ، کم جا و به صرفه بوده و با نصبی ساده می­توانید با انواع قلم­ها و رنگ­های مختلف، اهدافتان را با الگویی انگیزه­بخش روی آن بنویسید. اجزای تشکیل دهنده رولر دیواری مدوس عبارتند از : ( یک سازه اصلی فلزی ، یک میله نگهدارنده رول ، یک تسمه جدا کننده ، یک رول کاغذ کرافت یا رول کاغذ سفید 80 گرمی ، شش عدد پیچ چهارسو و رول پلاک ، یک عدد ماژیک مشکی ، یک راهنمای نصب )

همچنین رولر دیواری مدوس نسبت به تخته وایت برد و تخته سیاه دارای ظاهری دکوراتیو و زیبا و با قیمت مناسب تری بوده و محیط کار یا زندگی شما را زشت نمیکند و همینطور به خاطر متراژ نسبتاً زیاد رول کاغذ، تا مدت زیادی ( بیشتر از یکسال ) نیاز به تهیه کاغذ نیز ندارد .

سفارش و خرید آنلاین از وب سایت ما : medosdesign.com
امور پشتیبانی و نمایندگی : ۶۱۱۳ ۵۳۳ ۰۹۹۰

   

 مزایای رولر دیواری مدوس نسبت به تخته ­سیاه و تابلو اعلانات قدیمی

 1- سازه و شکل ظاهری : اولین و مهم­ترین مزیت رولر دیواری مدوس نسبت به ابزارهای نوشتار تعاملی قدیمی­تر، ظاهر شیک و حرفه­ای آن است. علاوه­بر اینکه ابزاری کم­جا و جمع ­وجور است، ظاهری با ترکیب معیارهای سنتی و نوستالژی با استانداردهای روز زیبایی صنعتی دارد. همین ویژگی، رولر دیواری مدوس را برای همه فضاها مناسب کرده است (از فضاهای هنری و کودکانه، تا فضاهای اداری و آموزشی). همچنین سازه آن نصبی ساده داشته و کم­ترین آسیب را به دیوار وارد می­کند.

 

 2- صرفه اقتصادی : صفحات تخته ­سیاه و همچنین تابلو اعلانات، بعد از مدتی خراب شده و قابلیت اولیه خود را از دست می­دهند، برای درست کردن این موضوع یا باید صفحات تعویض شوند و یا وسیله جدیدی جایگزین شود که هردوی این­ها دردسرساز بوده و هزینه ­بر نیز هستند. اما رولر دیواری مدوس این امکان را برای شما فراهم می­کند تا به­ راحتی درصورت تمام شدن رول کاغذ (بعد از مدتی طولانی) رول کاغذ دیگری را جایگزین کنید، بدون دردسر و با هزینه­ای اقتصادی­ تر.

 

 3- نوشتن با ابزار مختلف : یکی از مزایای مهم رولر دیواری مدوس نسبت به ابزار مشابه این است که شما می­توانید با هرنوع ابزار نوشتن (از مداد و خودکار گرفته تا آبرنگ، مدادشمعی و ماژیک) روی آن بنویسید. این درحالی است که وسیله­ای مانند تخته­ سیاه (Blackboard/گرین برد) تنها یک ابزار برای نوشتن دارد، گچ که هرچند تداعی­ کننده خاطرات و احساسات کودکی شماست، اما از نظر سلامت و بهداشت تایید نمی­شود.

 

 4- کودکان : یکی از گسترده ترین کاربردهای تخته­ سیاه (و ابزار مشابه آن) در زمینه آموزش و سرگرمی کودکان است. شاید در دکوراسیون­های جدید ویژه اتاق کودک خیلی به ایده استفاده از تخته­ سیاه برخورده باشید، اما همانطور که گفتیم ابزاری مانند گچ از لحاظ بهداشت و سلامت برای کودک شما خطرناک است. از طرفی درصورت خراب شدن، بازسازی آن می­تواند هزینه­ های زیادی را در پی داشته باشد.

اما با استفاده از رولر دیواری مدوس، کودک شما می­تواند از همان ابتدا با ابزار مختلف نوشتن و نقاشی کشیدن آشنا شود و همچنین خیال شما راحت خواهد بود که دیوارهای خانه از خط­ خطی­ های کودکانه او در امان هستند. در سنین بالاتر هم این رولر دیواری همزمان یک تخته دیواری و دفترچه یادداشت خواهد بود که کودک می­تواند تمرینات خود را روی آن انجام دهد. رولر دیواری مدوس به شما این امکان را می­دهد که نقاشی­های کودکتان را در یک­جا و به­ شکلی مرتب جمع کرده، یا تمرینات او را برای مرور دوباره نگهداری کنید.

 

سخن آخر

اگر به­ دنبال چیزی قبل­تر از نوت­های گوشی موبایلتان و بعدتر از گرده­های سفید گچ هستید، و هنوز هم دلتان می­خواهد به­ جای خط­های تایپی و ماشینی، اثر دست­خط خودتان روی کاغذ بنشیند، رولر دیواری مدوس، حسی نوستالژی را در قالبی امروزی و مدرن برایتان فراهم کرده­است که می­توانید آن را در دکوراسیون هر نوع فضایی حل کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد