به نظر شما راز موفقیت در کارآفرینی چیست؟ بیشترِ کارآفرینان سال‌ها کار کرده‌اند تا به موفقیتی رسیده‌اند که امروز دارند. آیا از خود می‌پرسید چگونه شما هم می‌توانید این کار را انجام دهید؟ درباره‌ی تجربه‌ها، اشتباهات و ویژگی‌های شخصیتی مهم آن کارآفرینان ...
۷ راز موفقیت در کارآفرینی

به نظر شما راز موفقیت در کارآفرینی چیست؟ بیشترِ کارآفرینان سال‌ها کار کرده‌اند تا به موفقیتی رسیده‌اند که امروز دارند. آیا از خود می‌پرسید چگونه شما هم می‌توانید این کار را انجام دهید؟ درباره‌ی تجربه‌ها، اشتباهات و ویژگی‌های شخصیتی مهم آن کارآفرینان مطالعه کنید تا با تقلید از آن‌ها راه رسیدن به موفقیت خود را به طرز چشمگیری کوتاه‌تر کنید.

معمولاً، برای پی بردن به این رازها سال‌ها آزمون و خطا لازم است. من این بهانه را که ” نمی‌دانم چه باید بکنم” پشت سر گذاشته‌ام و این رازها را همین جا به شما خواهم گفت. ولی تنها راز واقعی در کارآفرینی عمل کردن و نه دانستن است که ما را به موفقیتِ حقیقی می‌رساند.


۱- به رغم محدودیت‌هایتان برای موفقیت نیرو استخدام کنید.

همه محدودیت‌هایی دارند. مثلاً شاید برای تمرکز بر یک کار در یک زمان مشکل دارید، کارهای زیادی را قبول می‌کنید، از وضعیت جسمانی سالمی برخوردار هستید ولی در مورد فناوری خیلی چیزی نمی‌دانید. شاید ایده‌های بی نظیری دارید ولی در پیاده کردنشان ضعیف هستید. مهم نیست. هنوز هم می‌توانید با آوردن آدم‌های مناسب به تیمتان، به موفقیت برسید.

سارا به لک لی، میلیاردرِ بنیان گذارِ اسپنکس (Spanx)، می‌گوید بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که برای برطرف کردن نقطه ضعف‌هایتان در اولین فرصت که استطاعت مالی دارید دست به استخدام نیرو بزنید. موانع گذشته و سال‌های متعددِ بلاتکلیفی را با استخدام یک شریک کسب و کار که به شما انگیزه‌ی لازم را برای مشتاق ماندن می‌دهد یا یک نماینده‌ی فروش که محصولاتتان را به فروشگاه‌ها بفرستد، پشت سر بگذارید. نقطه‌ی ضعفتان هرچه هست، در اسرع وقت آن را شناسایی کنید و برای برطرف کردن آن، یکی را استخدام کنید.


۲- بیش از آن چه فکر می‌کنید لازم است، تامین مالی کنید.

سام هاگ، که در صندوق‌های سرمایه‌گذاری پرریسک سرمایه‌گذاری می‌کند پیشنهاد می‌دهد هر موسس یا بنیان‌گذاری باید دوبرابر آن چه را فکر می‌کند لازم است تامین مالی‌کند و نیز برای زمانی دو برابر آن‌چه انتظار دارد برنامه‌ریزی کند. بعضی از موسسان کسب و کارها نگرانِ بدتر شدن اوضاع هستند، ولی همان طور که پایه گذارِ هلوساین (HelloSign)، ژوزف والا، دریافته است داشتن پول کافی به معنی رسیدن به جریان نقدی مثبت است، نه به معنی بیرون رفتن و تامین مالی جدید در جریان توسعه‌ی کسب وکار.

درس مهم آن است که زمان صرف شده برای تامین مالی کردن همان زمانی است که صرف رشد شرکت‌تان نمی‌کنید. در شما وسوسه‌ی شدیدی به کم‌تر خواستن وجود دارد تا اگر به خواسته‌ی بزرگ تر خود نرسیدید نا امید نشوید، ولی به خاطر موفقیت شرکتتان این احساس خود را کنترل کنید. یک باره این کار را انجام بدهید،  به گونه ای که سرمایه‌ در گردش  واقعاً لازم—نه مقداری که فکر می‌کنید لازم دارید– را برایتان به بار بیاورد.

۳- به طور گسترده در مورد بازار پژوهش کنید.

دلیل شماره‌ی یک برای شکست نوبنیادها برازش و تناسب ضعیف آن‌ها در بازارهایشان است. ارزشی را که می‌توانید برای مشتریانتان فراهم کنید و راه سریع و کارآمدِ دست یابی ‌آن‌ها به آن‌ ارزش‌ها را شناسایی کنید.

آیا یک گزاره‌ی ارزش مختصر یا رویداد کوتا‌مدت برای برانگیختن مشتری به خرید دارید؟ زمان بندی بازارتان به درستی تنظیم شده است؟ آیا گروهی که مشکل اش را حل می‌کنید آن قدر بزرگ هست که به پایندگی موفقیتتان کمک کند؟ درصورتی که نمی‌دانید کسانی که می‌خواهید رضایتشان را جلب کنید چه کسانی هستند یا اگر نمی‌دانید بازار برای شما مهیا هست یا نه، موفقیت در ۳۰ روز – یا کلاً موفقیت – را فراموش کنید.


۴- برای جلب مشتریان از ابزار درست استفاده کنید.

کارآفرینان موفق، به رغم وجود صدها پژوهش مختلف که به صورتِ برخط درگردش اند، می‌دانند چه ابزاری نتیجه بخش هستند. تسلیمِ بارِ سنگینِ افکار مطلق گزینه‌های موجود نشوید. بلکه، روی آن چه مالکان کسب و کارهای موفق باید بگویند تمرکز کنید.

من شخصاً چند ابزار را توصیه می‌کنم مثلاً Wyzowl برای خلق ویدیوهای آماده روی شبکه و  MailChimp درصورتی که تازه پا به عرصه‌ی بازاریابی ایملیی گذاشته‌اید. چه توصیه‌ی من را گوش کردید چه توصیه‌ی کس دیگری را، برای آن که بفهمید آیا ابزاری که به کار می‌برید بازده‌ی سرمایه‌ی قابل اطمینانی دارد یا نه، خودتان دست به بررسی و آزمایش بزنید.


۵- برای تغییر آماده شوید.

تعجبی ندارد چیزی پیش بیاید و کسب و کار شما را به چالش بکشد. کسب و کار می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی باشد و در برنامه‌هایتان اختلالی پیش بیاورد.

شاید یک رقیب نسخه‌ی دومی از محصولی را که شما در حال توسعه‌ی آن هستید به تازگی روانه‌ی بازار کرده باشد. شاید عرضه‌کننده‌تان در اجرای سفارش‌ها و حفظ کیفیت مشکلات جدی داشته باشد. شاید شریکتان بخواهد ایده‌ی دیگری را پی بگیرد و بخواهد سهام شرکت را بخرد. مورد هرچه باشد، فارغ از چالش‌هایی که با آن‌ها روبه رو خواهید شد، برای تغییرجهت و اجرای تغییرات سریع آماده شوید.

از مسائلی که می‌تواند به کسب و کارتان جلوه بدهد، مثلاً افزودن یک بندِ فسخ اجباری در قرارداد با شریکتان یا امتحان یک فناوری جدید، فهرستی تهیه کنید و سپس طبق آن عمل کنید.


۶- روی ۲۰ درصد تمرکز کنید.

چه صحبت از زندگی باشد چه از کسب و کار، ۸۰ درصدِ تمام نتایج از ۲۰ درصد تلاش‌هایتان به دست می‌آیند. در نتیجه، صاحبان کسب و کارهای موفق روی ۲۰ درصدی که بیشتر اهمیت دارد تمرکز می‌کنند و بسیاری از آن‌ها از ۸۰ درصد دیگر صرف نظر می‌کنند.

اِستلی اِفتی، موسس Close.io، درحالی که از امور بی اهمیت صرف نظر می‌کند، درس‌هایی را که آموخته است در اختیار دیگران می‌گذارد. می‌پرسید یکی از آن درس‌ها کدام است؟ خیلی زود از فروش صرف نظر نکنید، در دوره‌ی آزمایشیِ پیمان کارانتان وارد عمل شوید، و مطمئن شوید همه‌ی انتظارات را برآورده می‌کنند.


۷- برای مشتریان خدمات فوق‌العاده‌ای فراهم کنید.

بسیاری از شرکت‌ها از دستیابی به توانایی نهانی خود باز می‌مانند چون آن قدر روی فروش تمرکز می‌کنند که فراموش می‌کنند تجربه‌ی چشمگیری در زمینه‌ی خدمات مشتری کسب کنند. خدمات مشتری فقط به بررسی شکایت‌ها اختصاص ندارد بلکه شامل برنامه‌های وفاداری، علل ارجاع محصول و دیگر فعالیت‌های مربوط به مشتریان است.

گفته شده است “فروش بدون خدمات مثل آن است که پول را در جیب سوراخ بگذارید،” و من با تمام وجود با این حرف موافق هستم. اگر در این حوزه‌ی مهم سرمایه‌گذاری نکرده‌اید، وقت آن است منابع بیشتری به این نیاز اساسی اختصاص دهید. یک روزِ تمام کار کردن با تیم خدمات مشتری‌تان برای پیدا کردن مشکل یا نظرخواهی از کارکنان این بخش درمورد بزرگ‌ترین چالش‌هایی که با آن مواجه هستند، می‌تواند کمک کننده باشد.

ولی، خودتان به مشکل بپردازید و بر اساس یافته‌هایتان اقدام کنید. فقط نگویید باید خدمات بهتری ارائه دهیم – به این حرف عمل کنید. کار را پی بگیرید، و مطمئن شوید تأثیر اقداماتتان را ارزیابی می‌کنید. اگر در شاخص‌های کلیدی عملکرد که با سنجش خدماتتان مرتبط است پیشرفت مهمی ملاحظه نمی‌کنید، روال کاری‌تان را آن قدر تکرار کنید تا به ترکیب مطلوب دست پیدا کنید.

این که چه کسی هستید یا به عنوان کارآفرین چه کاری سعی دارید انجام بدهید  مهم نیست، با تقلید از فنونی که کارآفرینان پیش از شما استفاده کرده‌اند و شخصی سازی آن‌ها می‌توانید در کسب و کار خودتان موفق شوید. آیا برای اقدام آماده هستید؟

منبع:  اینترپرینر

رولر دیواری مدوس از اجزای زیر تشکیل شده است :

  • یک سازه اصلی فلزی
  • یک میله نگهدارنده رول فلزی
  • یک تسمه جدا کننده فلزی
  • یک رول کاغذ
  • هشت عدد پیچ و رول پلاک
  • یک عدد ماژیک مشکی
  • یک راهنمای نصب

با استفاده از راهنمای نصب شما می توانید به آسانی اقدام به نصب رولر نمایید و به سادگی از آن استفاده کنید، شما میتوانید از ابزار ترسیم نظیر مداد، مداد رنگی ، مداد شعمی ، پاستل ، خودکار ، خودنویس و انواع مارکر ها استفاده نمایید، همچنین پس از تمام شدن کاغذ های رولر ، می توانید رول کاغذی جدید را از مدوس خریداری نمایید .


شما می توانید از رولر دیواری مدوس در موارد زیر استفاده کنید :

۱- نگران تغییر مداوم قیمت ها نباشید، هر روز منوی جدید خلق کنید، غذاها و نوشیدنی های جدیدتون رو به مشتری ها معرفی کنید و اونها رو در جریان تخفیف ها قرار بدید .

۲- هدف ها و برنامه های روزانه خودتون رو بنویسید و جلوی چشمتون نصب کنید، اونها رو هر روز با خودتون تکرار کنید تا ملکه ی ذهنتون بشن . رویا هاتون رو بنویسید تا اتفاق بیوفتن !! (:

۳- مطالب آموزشی رو هر بار مرور کنید و نگران از دست رفتن نوشته هاتون نباشید .

۴- در ایونت ها و جشن ها از مهمان ها بخواهید احساس خودشون رو با دیگران به اشتراک بگزارن .

۵- ایده ها و فکر های بکرتون رو یادداشت و بایگانی کنید تا در زمان مناسب از اون ها استفاده کنید .

۶- تصمیم های مهمتون رو با همکارانتون در شرکت به اشتراک بگزارید و در پایان نتیجه جلسه رو از رولر جدا و نگهداری کنید .

۷- طراحی ها و نقاشی های کودکانتون رو نگه داری کنید و سال ها بعد اون رو بهشون هدیه بدید.

۸- این یه هدیه لذت بخشه که میتونه هر کسی رو توی هر سنی خوشحال کنه .


قابل سفارش در ابعاد ۲۵ ، ۵۰ و ۱۰۰ سانتیمتر و دو رنگ کاغذ سفیـد و کرافت

سفارش و خرید آنلاین از وب سایت ما : medosdesign.com
امور پشتیبانی و نمایندگی : ۶۱۱۳ ۵۳۳ ۰۹۹۰
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد