دلایل شکست افراد در این کسب و کار بدون شک بسته به چندین پارامتر مختلف می‌تواند باشد اما شاید ساده‌ترین و مهم‌ترین چیزی که فرد باید پیش از راه اندازی کافی شاپ به آن فکر کند ترسیم یک مسیر مشخص برای پیش برد کار باشد.
قدم های مهم برای راه اندازی یک کافی شاپ

کمتر آدم کافه برویی پیدا می‌شود که دست کم یک بار به راه اندازی کافی شاپ فکر نکرده باشد. برای بسیاری از افراد کافه داری شغلی بسیار ایده‌آل و سرگرم کننده به نظر می‌رسد و از طرفی سود خوبی که در این نوع کسب و کارها وجود دارد هم خود به تنهایی دلیل خوبی است که بسیاری از افراد به راه اندازی کافی شاپ برای امرار معاش فکر کرده باشند. بیشتر و بیشتر شدن مداوم تعداد کافی شاپ‌ها در سطح شهر هم شاید گواه همین باشد.

با این حال کم هم نیستند تعداد افرادی که بعد از راه اندازی کافی شاپ شان و مدتی کار کردن متوجه شده‌اند که تفکر اولیه‌ی آن‌ها درست نبوده و کافه داری برخلاف ظاهر قضیه کار نسبتا سخت و زحمت بری است. خصوصا در شرایط رقابتی و هنگامی که بخواهید بهترین باشید. دلایل شکست افراد در این کسب و کار بدون شک بسته به چندین پارامتر مختلف می‌تواند باشد اما شاید ساده‌ترین و مهم‌ترین چیزی که فرد باید پیش از راه اندازی کافی شاپ به آن فکر کند ترسیم یک مسیر مشخص برای پیش برد کار باشد.

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که این روزها به فکر راه اندازی کافی شاپ افتاده‌اید و به دنبال اطلاعات بیشتر برای تحقیقات و شروع کار هستید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد.


۱. قبل از هر چیزی تجربه کاری

اگر تا به حال در این حوزه کار نکرده‌اید، می‌توان گفت کار کردن در یک کافه یا کافی شاپ حداقل برای چند هفته، برای اینکه چم و خم کار دستتان بیایید، نه تنها مفید است بلکه ضروری است. به علاوه در این حالت نکات بسیاری را خواهید آموخت که در یک کافه نو پا شاید یاد گرفتن آن‌ها هزینه بر باشد. به کار بستن این آموخته‌ها در کافی شاپ خودتان بدون شک بسیار ارزنده خواهد بود.

با افرادی که در آن کافی شاپ کار می‌کنند حرف بزنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. تا زمانی که در فکر رقابت با آن‌ها نباشید مطمئن باشید که آن‌ها کمک شایانی به شما خواهند کرد.


۲. متمایز از دیگران باشید

به اطرافتان نگاه کنید و ببینید که چه نوع کافی شاپ‌هایی بازار شهر یا منطقه اطرافتان را اشباع کرده‌اند. حالتی را تصور کنید که کافه های بیرون بر زیادی در نقاط مختلف شهرتان وجود دارند و اتفاقا تعداد زیادی از آن‌ها هم موفق هستند و مشتریان زیادی دارند. موفق بودن تعدادی از آن‌ها دلیل خوبی نیست که بخواهید عینا کسب و کار آن‌‌ها را، از دکور گرفته تا منو و نوع خدمات کپی کنید. شاید اصلا در این بین راه اندازی یک کافی شاپ با فضای مناسب برای نشستن و وقت گذراندن ایده‌ی خیلی بهتری باشد. هر تصمیمی که می‌گیرید فراموش نکنید که باید بتوانید خود را از دوروبری‌هایتان متمایز کنید. هویت مخصوص کافی شاپ خودتان را بسازید و سعی کنید متفاوت باشید. لازم نیست کار خیلی عجیبی انجام دهید. کیفیت بالای منو، قیمت مناسب‌تر، فضای بهتر، نوشیدنی یا کیک‌های خاص، یک کتابخانه با کتاب‌های به درد بخور و … همه و همه می‌توانند به بهتر بودن شما از رقبایتان کمک کنند. قبل از شروع به کار فراموش نکنید که درباره همه‌ی این موارد فکر کنید و به نتیجه‌ی درست برسید.

۳. محل کافی شاپ شما بسیار مهم است

به شرایطی فکر کنید که در حال برگشتن از سر کار به خانه هستید و بسیار خسته‌اید. نیاز به قهوه دارید و کافی شاپ مورد علاقه‌تان حداقل نیم ساعت از مسیر اصلیتان به سمت خانه فاصله دارد. در این وضعیت ترجیح می‌دهید سری به کافی شاپ نه چندان مورد علاقه‌تان که اتفاقا یک خیابان با محل کارتان فاصله دارد و دقیقا بر سر راهتان قرار گرفته بزنید. نه؟ آن‌چه که می‌خواهم از مثال بالا به شما منتقل کنم این است که شاید مجبور باشید برای اجاره یک مکان خوب در محلی پر ترافیک و شلوغ اجاره‌ی بیشتری بپردازید اما مطمئن باشید که می‌ارزد. شاید استراتژیتان این باشد که با انتخاب یک محل نسبتا خلوت تر و پرداخت اجاره کمتر می‌توانید برای خرید قهوه بهتر یا حتی دکوراسیون شیک‌تر هزینه کنید اما باور کنید یا نه، شرایطی مانند مثال بالا کم پیش نمی‌آیند. شاید بد نباشد که نگاهی به کافی شاپ‌های موفق شهرتان و محلی که در آن‌جا واقع شده‌اند بیاندازید. به احتمال زیاد آن‌ها قبلا زحمت شناسایی بخش‌های پر تردد شهر را کشیده‌اند.


۴. فضای مورد نیاز را در نظر بگیرید

به جای اینکه اول جا را پیدا کنید و بعد چیزهای دیگر فکر کنید، اول به این سوال جواب بدهید که روزانه می‌خواهید پذیرای چند نفر باشید؟ آیا می‌خواهید یک کافه بیرون بر راه بیاندازید یا یک فضای بزرگ و شلوغ با مبلمان و دکوراسیون شیک و راحت چیزی است که در ذهنتان ترسیم کرده‌اید؟ تعداد نفراتی که شما تخمین می‌زنید بتوانید به طور روزانه پذیرا باشید مستقیما بر روی بزرگی فضا، تعداد کارکنان، مبلغی که می‌خواهید برای جا بپردازید و حتی محلی که می‌خواهید کارتان را در آن‌جا شروع کنید تاثیرگذار است. به ارقام زیر توجه کنید:
کافه با ظرفیت ۱۵ الی ۴۵ نفر: ۶۰ الی ۱۰۰ متر مربع

کافه با ظرفیت ۴۵ تا ۱۰۰ نفر: ۱۰۰ الی ۲۰۰ متر مربع

کافه با ظرفیت بالای ۱۰۰ نفر: بالای ۲۰۰ متر مربع

با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف میزان ظرفیت کافه‌تان را مشخص کنید و بر اساس مساحت مورد نیازتان به دنبال جای مناسب بگردید نه برعکس.

۵. با قوانین آشنا باشید

شاید مهم ترین چیزی که در وهله اول باید به آن توجه کنید این است که بر اساس استانداردهای تعریف شده شما اجازه‌ی ارائه‌ی غذا و در حالت کلی خوراکی‌ها را تحت چه شرایطی دارید. مواردی از این دست را که نسبتا زمان بر هستند باید از همان ابتدا مورد توجه قرار دهید تا بتوانید موازی با کار راه اندازی کافی شاپ به آن‌ها هم رسیدگی کنید. قبل از هرچیزی حتما قوانین موجود را مطالعه کنید تا بتوانید بر اساس آن‌ها برنامه ریزی کنید و در میانه راه به مشکل برنخورید. از آنجایی که سخن ضد و نقیض درباره قوانین موجود و البته راه‌های دور زدن آن‌ها کم نیست بهتر است که با مراجعه به خود مراجع زیربط از قوانین راه اندازی کافی شاپ به شکل دست اول باخبر شوید.

منبع: بلاگ بامارو

رولر دیواری مدوس از اجزای زیر تشکیل شده است :

  • یک سازه اصلی فلزی
  • یک میله نگهدارنده رول فلزی
  • یک تسمه جدا کننده فلزی
  • یک رول کاغذ
  • هشت عدد پیچ و رول پلاک
  • یک عدد ماژیک مشکی
  • یک راهنمای نصب

با استفاده از راهنمای نصب شما می توانید به آسانی اقدام به نصب رولر نمایید و به سادگی از آن استفاده کنید، شما میتوانید از ابزار ترسیم نظیر مداد، مداد رنگی ، مداد شعمی ، پاستل ، خودکار ، خودنویس و انواع مارکر ها استفاده نمایید، همچنین پس از تمام شدن کاغذ های رولر ، می توانید رول کاغذی جدید را از مدوس خریداری نمایید .


شما می توانید از رولر دیواری مدوس در موارد زیر استفاده کنید :

۱- نگران تغییر مداوم قیمت ها نباشید، هر روز منوی جدید خلق کنید، غذاها و نوشیدنی های جدیدتون رو به مشتری ها معرفی کنید و اونها رو در جریان تخفیف ها قرار بدید .

۲- هدف ها و برنامه های روزانه خودتون رو بنویسید و جلوی چشمتون نصب کنید، اونها رو هر روز با خودتون تکرار کنید تا ملکه ی ذهنتون بشن . رویا هاتون رو بنویسید تا اتفاق بیوفتن !! (:

۳- مطالب آموزشی رو هر بار مرور کنید و نگران از دست رفتن نوشته هاتون نباشید .

۴- در ایونت ها و جشن ها از مهمان ها بخواهید احساس خودشون رو با دیگران به اشتراک بگزارن .

۵- ایده ها و فکر های بکرتون رو یادداشت و بایگانی کنید تا در زمان مناسب از اون ها استفاده کنید .

۶- تصمیم های مهمتون رو با همکارانتون در شرکت به اشتراک بگزارید و در پایان نتیجه جلسه رو از رولر جدا و نگهداری کنید .

۷- طراحی ها و نقاشی های کودکانتون رو نگه داری کنید و سال ها بعد اون رو بهشون هدیه بدید.

۸- این یه هدیه لذت بخشه که میتونه هر کسی رو توی هر سنی خوشحال کنه .


قابل سفارش در ابعاد ۲۵ ، ۵۰ و ۱۰۰ سانتیمتر و دو رنگ کاغذ سفیـد و کرافت

سفارش و خرید آنلاین از وب سایت ما : medosdesign.com
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد